Jump to content

Welcome back

This is a new trip

xDJzer0

Feedback thread

Recommended Posts

so here is an idea to help bring a sense of community over here in the producer section, we post a track we're working on, someone leaves feedback and posts a track they are working on. leave feedback for two other people. just a thought.

here is my newest work. some trap/carnival that I made in a couple hours.

http://soundcloud.com/kyler0/zero-starter-kit

don't fail me guys

Edited by xDJzer0
thread title

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lovin this , not to keen on the detuned laser thing at like 0:28 and through out though , just dont think it fits, but the melody thing in the background is epic.

Heres somthing i made in the last couple of days , sounds way to messy atm because ive done no proper mxdown or master , and its clipping like hell haha , oh well here it is :)

You must first login or register to see more!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zero i like the melody very much sounds somehow grimey and heloweenISH :D i agree with Budgieee tho, change a bit those lasers :D

@Budgieee I commented on your track yesterday, it's good. Maybe bringing those drums and snare in front a bit and make it sound a bit harder/fatter :D

This idea of feedback is great :) Here is mine latest work :D

Demo from SC

http://soundcloud.com/dj_steewy/steewy-sugar-rush-demo

Cut from V1

You must first login or register to see more!

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Zero i like the melody very much sounds somehow grimey and heloweenISH :D i agree with Budgieee tho, change a bit those lasers :D

@Budgieee I commented on your track yesterday, it's good. Maybe bringing those drums and snare in front a bit and make it sound a bit harder/fatter :D

This idea of feedback is great :) Here is mine latest work :D

Demo from SC

http://soundcloud.com/dj_steewy/steewy-sugar-rush-demo

Cut from V1

You must first login or register to see more!

Theres somthing about the high hats that dont seem right :S the rest is actually so sick , really different from all the mainstream stuff going round atm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks man, still work in progress, a lot will change till final version :D It's only 1:20 minute for now, about 2 hours of work :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@budgieee that track sounds pretty good to me man, get that mixdown in order and I think you can call it a day.

@annunaki that beat is a really interesting idea, that synth sounds like a guitar playing, those drums need to be a bit fuller IMO. try stacking the kicks and snares a little to give it extra punch. the drums need to stick out, maybe add some extra hi-hats between the crashes. definitely a cool idea though.

I will change that laser synth in mine for V2.

Thanks guys!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Great idea zero! (approve)

@Budgieee: You hit the nail on the head with this one man, make's you wanna get up and jump around for sure haha. I really like the build up at 1:57 can't really think of anything that would add much apart from what's already been mentioned as I'm pretty new to producing.

@Anunnaki:Cool sound you got going there, definitely feelin it. I agree with Budgieee about the hats and also I think the guitar sound could be a bit heavier, like increase the low end if you know what i mean.

edit: don't know why but i couldn't hear the bass before, i retract my statment lol...

Just gonna jump in with a track i posted the other day, it's pretty much full length so thanks for listening (ok)

Full Steam

You must first login or register to see more!

Edited by yojap

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ wow , for someone who says they are quite new to producing thats sick , only thing is , it needs moar bassss , not sure if thats because you dont have accurate monitors or if you just didnt put enough ? but anyways sick!

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks man! yeah no monitors at all at the moment lol just tried it on a couple different headphones (blush). Started about 5-6 months ago but had a couple months off due to study, was learning djing for a year before that

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn yojap, that shit is dope! it needs some more of those extra low sub frequencies. (I might need to listen to it on my other speakers though). I can't even really think of what else to say but keep it up.. I feel like I should give up as a producer now haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

×